בלוג

מירי ליטווק

מלבד ספרי פרוזה ותרגומי שירה הזדמן לי ללוות אנשים שונים במסע אישי של כתיבת סיפור חיים. אני מתמסרת לתהליך ונכנסת לנבכי הנפש של המספר בדרכו של סופר שחייב להכיר והלבין כל דמות, וכל פרט בסיפורו.  לב הדובר נפתח לפנַי ודרך הדלת הזאת הסיפור זורם אל קוראיו. עשיר, אמין, מדויק ומלא עוצמה.

מירי ליטווק

מלבד ספרי פרוזה ותרגומי שירה הזדמן לי ללוות אנשים שונים במסע אישי של כתיבת סיפור חיים. אני
מתמסרת לתהליך ונכנסת לנבכי הנפש של המספר בדרכו של סופר שחייב להכיר והלבין כל דמות, וכל
פרט בסיפורו.  לב הדובר נפתח לפנַי ודרך הדלת הזאת הסיפור זורם אל קוראיו. עשיר, אמין, מדויק
ומלא עוצמה.

צור קשר

איך לכתוב סיפור – "לא להאכיל בכפית"

לכתוב סיפור. איך לכתוב סיפור טוב. מה זה אומר סיפור טוב.

איך לכתוב סיפור – "לא להאכיל בכפית"

 

ספרות טובה נכתבת עבור קורא פעיל

איך לכתוב סיפור באיכות טובה? ספרות טובה נכתבת עבור קורא פעיל. כאשר הקורא הפעיל קורא את הטקסט, הוא עובר תהליך, הוא מגלה משהו על עצמו. הקורא הפעיל בונה את עולמו מחדש יחד עם הקריאה. טקסט כזה הוא טקסט טוב: הקורא הפעיל חווה, מרגיש וחושב.

קורא סביל מקבל את הכל בכפית

בטקסט שנועד לקורא סביל יש הכל. המחבר "מאכיל אותו בכפית". גם רגשות, גם מחשבות, גם שאלות וגם תשובות. המבנה עשוי באופן קליט ומוכר. כך הקורא הסביל לא צריך להתאמץ, לעקוב, לגלות ולהפעיל את הדמיון.

איך לכתוב סיפור טוב

לכן, על מנת לכתוב טקסט טוב יש להשאיר מרחב לקורא. לא לספר לו הכל. "לא להאכיל אותו בכפית". לתת לו הזדמנות להסיק דברים, לדמיין תמונות, להניח הנחות, לשאול שאלות. בלי קשר לסוגה. הדבר נכון גם לגבי סיפור אהבה, גם לגבי ספר הרפתקאות וגם לגבי ספר מתח.

אין צורך בסיכומים והסקת מסקנות במקום הקורא

בשונה מכתיבת דווח, מאמר או מכתיבה שיווקית, בטקסט ספרותי אין מקום להקדמה. אין צורך להודיע לקורא מה יקרה, כמו בתחילת שיעור "מה נלמד היום"… גם אין צורך בסיכום והסקת מסקנות. יש להשליך את הקורא אל ההתרחשות עצמה ולתת לו לשחות…

לסמוך על הקורא

והכי חשוב: להימנע מחזרות, מהסברים. חשוב לסמוך על הקורא. הוא יבין. הוא ימצא את הדרך.

 

לפגישה ראשונה ללא תשלום

לערוץ ה- YOU-TUBE של מירי ליטווק

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות