סופרת זכרונות

מירי ליטווק

מלבד ספרי פרוזה ותרגומי שירה הזדמן לי ללוות אנשים שונים במסע אישי של כתיבת סיפור חיים. אני מתמסרת לתהליך ונכנסת לנבכי הנפש של המספר בדרכו של סופר שחייב להכיר והלבין כל דמות, וכל פרט בסיפורו.  לב הדובר נפתח לפנַי ודרך הדלת הזאת הסיפור זורם אל קוראיו. עשיר, אמין, מדויק ומלא עוצמה.

מירי ליטווק

מלבד ספרי פרוזה ותרגומי שירה הזדמן לי ללוות אנשים שונים במסע אישי של כתיבת סיפור חיים. אני
מתמסרת לתהליך ונכנסת לנבכי הנפש של המספר בדרכו של סופר שחייב להכיר והלבין כל דמות, וכל
פרט בסיפורו.  לב הדובר נפתח לפנַי ודרך הדלת הזאת הסיפור זורם אל קוראיו. עשיר, אמין, מדויק
ומלא עוצמה.

צור קשר

לכתוב סיפור חיים – זה לחשוב על החיים מחדש

לכתוב סיפור חיים – זה לחשוב על החיים מחדש

לכתוב סיפור חיים זה גם לארגן את המחשבות. לכתוב סיפור חיים – מבט חדש על העבר.

מה זה לכתוב סיפור חיים ?

הדברים שהופכים את הספר סיפור חיים או ספר הזיכרונות שלך למושך לקריאה ולא רק למניין אירועים של חייך היא נקודת המבט שלך. לכתוב סיפור חיים זה לחשוב. להרהר. לארגן מחשבות. אולי גם מסקנות חדשות. כי תהליך העבודה על ספר ביוגרפיה מאלץ אותך לחשוב על החיים מחדש.

להסביר את העבר

תהליך הראיון ואיסוף החומר נותנים הזדמנות לבחון שוב ושוב את העבר. אנו מעלים אותו מהזיכרון. כאשר את מספרת לי על חייך, למראיינת שלא יודעת עליך דבר, עליך להוסיף הסברים, רקע, אירועי התקופה והמקום, מניעים כאלה ואחרים לפעולות ולהתנהגות. דברים שלך ולבני משפחתך נראים לעתים כמובנים מאליהם.

בכל משפחה יש מילות הקוד, בדיחות, מטבעות לשון בעלות סמליות או אף השקפות או תפיסות של אדם זה או אחר באופן המוכר בתוך המשפחה. אבל כאשר מתכוונים לכתוב סיפור חיים כל אלה צריכים להיות נהירים לקורא.

בתהליך הראיון המבט עשוי להשתנות

כאשר את פורשת את העבר את בוחנת אותם מחדש. במבט לאחור במרחק הזמן האירועים וההשקפות מקבלים לפעמים גוון נוסף. אחר. חדש. הפינות מתרככות ופרטים  מסוימים מתחדדים דווקא.

מקרים חשובים המאכלסים את תודעתך

מלבד זאת, תודעתך מאוכלסת מקרים או מראות שעבורך מסמלים משהו. אולי זו פרידה מן ההורים או התרחשות של רגע. מחווה שאת רואה בעיני דמיונך שוב ושוב. זה שנים רבות המשפט שנאמר כלאחר יד חוזר אליך בחלומך או לפני השינה. ועכשיו, כאשר יש לך סוף-סוף הזדמנות לנסח את הדבר. להסביר את משמעותו. את מבינה עוד משהו. את מספרת, בקול רם וחשה הקלה, תחושת התפייסות.

ההשפעה המשחררת של הסיפור

באופן זה האירועים המטרידים, החשובים או הקשים מוצאים את דרכם מתוך דמיונך החוצה. הם משתחררים ממך ומשחררים אותך. זאת תחושה מרפאה, משחררת.

לפגישה ראשונה ללא תשלום וללא התחייבות צור קשר

לעיון בספרים ותרגומים לעמוד ספרי מקור

להתרשמות מסגנון כתיבה לבלוג של מירי ליטווק באתר סלונה

 

נגישות