בלוג

מירי ליטווק

מלבד ספרי פרוזה ותרגומי שירה הזדמן לי ללוות אנשים שונים במסע אישי של כתיבת סיפור חיים. אני מתמסרת לתהליך ונכנסת לנבכי הנפש של המספר בדרכו של סופר שחייב להכיר והלבין כל דמות, וכל פרט בסיפורו.  לב הדובר נפתח לפנַי ודרך הדלת הזאת הסיפור זורם אל קוראיו. עשיר, אמין, מדויק ומלא עוצמה.

מירי ליטווק

מלבד ספרי פרוזה ותרגומי שירה הזדמן לי ללוות אנשים שונים במסע אישי של כתיבת סיפור חיים. אני
מתמסרת לתהליך ונכנסת לנבכי הנפש של המספר בדרכו של סופר שחייב להכיר והלבין כל דמות, וכל
פרט בסיפורו.  לב הדובר נפתח לפנַי ודרך הדלת הזאת הסיפור זורם אל קוראיו. עשיר, אמין, מדויק
ומלא עוצמה.

צור קשר

כתיבת ספר – תהליך מרפא

כתיבת ספר - תהליך מרפא

כתיבת ספר – תהליך מרפא

פורשים את החיים – כתיבת ספר

כאשר פורשים את העבר בפני כותב מקצועי בהכרח בוחנים אותו מחדש. תהליך הריאיון ואיסוף החומר לקראת כתיבת ספר נותנים הזדמנות לבחון. לחשוב על העבר, על המשמעות של האירועים שנית. כאשר מספרים על האירועים למראיין שלא יודע עליהם כלום, צריך להוסיף הסברים. רקע, אירועי התקופה והמקום. מניעים כאלה ואחרים. דברים אלה נראים לנו כמובנים מאליהם. אבל לאדם זר – לאו דווקא.

כמו כן, בכל משפחה יש מילות קוד. יש בדיחות פרטיות. יש גם מטבעות לשון סמליות. יש השקפות ותפיסות. אם מדברים על כתיבת ספר, הרי שצריך להסביר אותם.

כתיבת ספר – תובנות חדשות

תודעתנו מאוכלסת מקרים או מראות סמליים עבורנו. פרידה מההורים או התרחשות של רגע. מחווה שחוזרת שוב ושוב. זה שנים רבות המשפט שנאמר שם כלאחר יד חוזר אלינו.

במבט לאחור, במרחק הזמן האירועים מקבלים גוון נוסף. חדש. הפינות האפלות מתבהרות. קוים חדים מתרככים. ופרטים  מסוימים מתחדדים דווקא.

 

תחושת התפייסות מרפאה

עכשיו, כאשר יש סוף-סוף הזדמנות לנסח ולהסבירם, מבינים משהו נוסף. מספרים. וחשים הקלה. תחושת התפייסות. כך  האירועים המטרידים או החשובים מוצאים את דרכם מהדמיון החוצה. הם משתחררים ומשחררים. תחושה מרפאה. ומשחררת.

לקביעת פגישה ראשונה ללא תשלום צרו קשר

לערוץ היוטיוב של הסופרת והמתרגמת מירי ליטווק היכנסו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נגישות